Egy kapcsolófejnél nagyon fontos, hogy véletlen leakadás ne következhessen be. Az AL-KO kapcsolófejek többféleképpen is fel vannak készítve ez ellen. Először is a kapcsolófejet rögzítő karnak nincs semmilyen közbenső helyzete; vagy nyitva van, és akkor az égnek álló karon ez messziről látszik, vagy zár, és akkor már csak kireteszelés után oldható. A kapcsolófejen találunk egy biztonsági kijelzőt és egy kopásjelzőt is. A piros és zöld jelzések az elsőnél a zárt, illetve nyitott helyzetet mutatják, a másiknál pedig azt, hogy a vonóhorog gömbfeje és a kapcsolófej egymáshoz képest nem kopott e túlságosan meg.

Biztonságos csatlakoztatás:
Ráakasztott állapotban a zöld henger kitolódik, amely a helyes kapcsolódásról ad visszajelzést.

Duplán biztosított kapcsolódás:
Ráakasztott állapotban és menet közben a duplán biztosított mechanika biztosan a helyén tartja a kapcsolófejet.

Egyértelmű nyitott állás:
Ameddig a kapcsolófej teljesen rá nem ül a vonógömbre a fogantyú nyitott állásban marad, majd automatikusan záródik.

Kapcsolódás visszajelzés:
A zárszerkezet fogantyújába épített visszajelző a vonógömb és a fej zárszerkezetéről ad információt. (zöld: jó, piros: kopott)